disinfectant-gda041c25a_1280
Kategorie:

Jak ważna jest higiena w miejscu pracy?

Avatar
Opublikowane przez Anna

Wszystkie miejsca pracy muszą być higieniczne i bezpieczne zarówno dla pracowników, jak i gości. Dotyczy to wszystkich, nie tylko miejsc pracy, w których pracuje się z żywnością i produktami osobistymi.

Rozsądna polityka higieny w miejscu pracy to najlepszy sposób na zapewnienie pracownikom czystego miejsca pracy.

Każde miejsce pracy wymaga innych wymagań higienicznych. Niektóre zawody lub branże mogą również stwarzać zagrożenia, które wymagają dodatkowej ochrony niż ta omówiona poniżej. Poniżej przedstawiono jednak kilka kluczowych obszarów, które wszystkie miejsca pracy powinny wziąć pod uwagę w ramach swojej polityki higieny w miejscu pracy .

Dlaczego higiena w miejscu pracy jest ważna?

Higiena w miejscu pracy jest ważna, ponieważ przyczynia się do zdrowia pracowników. Zdrowy personel jest szczęśliwszy i bardziej produktywny . Zdrowe miejsce pracy oznacza również, że pracownicy są mniej narażeni na choroby. Zmniejsza to ogromne koszty zwolnień lekarskich dla małych firm – według szacunków kosztuje to MŚP 20 000 USD rocznie.

Jak dbać o higienę w miejscu pracy?

  • Wprowadź politykę higieny

Przekaż personelowi pisemne wytyczne dotyczące higieny. Poinformuj ich o swoich intencjach i oczekiwaniach dotyczących czystego miejsca pracy. Pomoże to przekazać personelowi, że również poważnie traktujesz higienę w miejscu pracy .

  • Zapewnij czystą łazienkę

Czysta łazienka to podstawa higienicznego miejsca pracy. Upewnij się również, że łazienka jest dobrze wyposażona w mydło, papier toaletowy i podajnik do ręczników papierowych.

  • Zapewnij czyste ręczniki, środki dezynfekujące i ręczniki do rąk

Zapewnij takie przedmioty, aby Twoi pracownicy mieli czyste i higieniczne miejsce pracy. Pracownicy są bardziej skłonni do korzystania z tych przedmiotów, jeśli są one łatwo dostępne.

  • Regularne czyszczenie

Upewnij się, że miejsce pracy jest regularnie sprzątane. Pomoże to zapobiec rozprzestrzenianiu się infekcji, a oczyszczone miejsce pracy utrzyma morale i poczucie profesjonalizmu.

Czym jest podstawowa higiena w miejscu pracy?

Podstawową higienę w miejscu pracy można przypisać czterem różnym rzeczom: higiena osobista, czystość miejsca pracy, czyste toalety i czysta kuchnia.

Dlaczego higiena osobista w miejscu pracy jest ważna?

Higiena osobista odnosi się do czystości, wyglądu i nawyków pracowników. Higiena osobista pracowników może być z oczywistych względów drażliwą kwestią dla właścicieli firm.

Oficjalna polityka pomoże złagodzić wszelkie niedogodności, ponieważ pracownicy zrozumieją, czego się od nich oczekuje.

Kryteria mogą obejmować prysznic, stosowanie dezodorantu lub perfum, pielęgnację zarostu i mycie włosów. Mycie rąk i stosowanie środków do dezynfekcji rąk jest również ważne jako ochrona przed rozprzestrzenianiem się chorób.

Dlaczego utrzymanie czystości w miejscu pracy jest ważne?

Wytyczne dotyczące higieny w miejscu pracy powinny również wymagać, aby każdy pracownik czyścił i utrzymywał własne miejsce pracy lub obszary pracy.

Polityka higieny mogłaby obejmować regularne czyszczenie powierzchni środkami dezynfekującymi. Doprowadziłoby to do drastycznego ograniczenia infekcji i chorób. Z reguły polityka obejmuje również utrzymywanie terenu w porządku i bez bałaganu.

Higiena toalety w miejscu pracy

Zaopatrzyć toalety w dozownik mydła, papier toaletowy i ręczniki lub sprzęt do suszenia rąk. Poproś pracowników o przestrzeganie zasad higieny osobistej po skorzystaniu z obiektów.

Niektóre firmy wynajmują zewnętrzną usługę sprzątania do czyszczenia toalet. Jeśli jednak pracownicy są zobowiązani do samodzielnego utrzymania obiektów, polityka higieny pracy może zawierać szczegółowe informacje, takie jak częstotliwość sprzątania i rodzaj produktów używanych do czyszczenia podłogi, muszli klozetowych i umywalek.

Dlaczego higiena w biurowej kuchni jest ważna?

Ponieważ kuchnia jest środowiskiem wspólnym, ważne jest, aby zachować dobrą higienę. Regularne czyszczenie i konserwacja przyborów i sprzętu jest koniecznością w każdej polityce higieny w miejscu pracy.

To przypisuje odpowiedzialność za zadanie czyszczenia i zapewnia jego wykonanie. Pracownicy niezadowoleni z poziomu higieny w miejscu pracy mogą złożyć skargę, jeśli uznają, że standardy czystości są na tyle niskie, że zagrażają zdrowiu.

W przypadku firm zajmujących się przygotowywaniem posiłków lub stołówką obowiązują różne zasady w zależności od stanu i sektora.

Jak poprawić higienę w miejscu pracy?

Higienę w miejscu pracy można poprawić w czterech prostych krokach.

  • Wprowadź politykę higieny. Polityka ta powinna jasno wyjaśniać, czego oczekujesz od personelu. Powinien również określać, co firma jest gotowa zaoferować pracownikom.
  • Regularne czyszczenie. Mówiąc najprościej, regularne sprzątanie – toalet, miejsc pracy i biura – to jeden z najskuteczniejszych sposobów na poprawę higieny . Jeśli to możliwe, należy zatrudnić zewnętrzne firmy sprzątające do sprzątania biura po godzinach. Wszystko zdobędziesz odwiedzając sklep z artykułami BHP.
  • Zapewnij pracownikom przybory toaletowe. Poproś swoich pracowników o zachowanie higieny w miejscu pracy poprzez zapewnienie im przyborów toaletowych. Na przykład butelki po środkach dezynfekujących, mydło, pudełka z chusteczkami i czyste chusteczki.
  • Komunikacja wewnętrzna. Regularnie przypominaj pracownikom o znaczeniu higieny osobistej. Niech wiedzą, ile to znaczy dla Twojej firmy. Dobrą praktyką jest również dawanie dobrego przykładu.

Co robić, a czego nie robić w zakresie higieny osobistej w miejscu pracy?

  • Posprzątaj za sobą
  • Regularnie wycieraj swoje stanowisko pracy
  • Codziennie myj filiżanki i kubki
  • Skorzystaj z przygotowanego dla Ciebie środka dezynfekującego
  • Przestrzegaj polityki higieny firmy
  • Nie kichaj ani nie kaszl bez zakrycia nosa i ust
  • Nie wychodź z toalety bez umycia rąk
  • Nie korzystaj z publicznej toalety bez jej wytarcia
  • Nie należy regularnie czyścić stacji roboczej
  • Nie czyść regularnie twarzy ponownie używanymi chusteczkami

Czy można kogoś zwolnić za brak higieny?

Pracownik może zostać zwolniony za złe praktyki higieniczne.

Jeśli jednak pracodawca chce uniknąć nieuzasadnionego zwolnienia, musi upewnić się, że zwolnienie nie jest surowe lub nieuzasadnione.

Na przykład problem z higieną musi być znaczącym zaburzeniem w miejscu pracy. Ponadto pracownik musi mieć możliwość poprawy lub rozwiązania problemu.

Jak dbać o higienę osobistą w miejscu pracy?

Aby zachować higienę osobistą w miejscu pracy, należy nadal wykonywać następujące czynności:

  • Regularnie czyść biurko. Zapobiegaj rozprzestrzenianiu się infekcji i gromadzeniu się kurzu, czyszcząc swoje biurko.
  • Dezynfekuj ręce przynajmniej raz dziennie. To kolejny sposób na zatrzymanie infekcji. Środki dezynfekujące zabijają bakterie i wirusy w sposób, w jaki nie działa mydło.
  • Regularnie myj filiżanki, kubki, talerze i sztućce. Graj bezpiecznie, myjąc przybory kuchenne, których regularnie używasz.
  • Trzymaj pudełko chusteczek na biurku. Jeśli potrzebujesz ich do zakrycia kichnięcia lub oczyszczenia twarzy, upewnij się, że zawsze masz je blisko ramion.

Jak rozmawiać z pracownikiem o higienie osobistej?

Napisz, stwórz i wprowadź politykę higieny. To najlepszy pierwszy krok w rozmowie z pracownikiem na temat higieny osobistej. Daje również tło i kontekst, które pomogą ci, gdy potrzebna jest poważna rozmowa.
Ogólnie przypominaj pracownikom o higienie osobistej. Nawet jeśli chcesz omówić ten temat z pracownikiem, uniknij zakłopotania, przypominając wszystkim pracownikom o swoich oczekiwaniach. Ponieważ higiena jest delikatną kwestią, upewnij się, że Twoja komunikacja jest delikatna.
Porozmawiaj z nimi na osobności. Jeśli chcesz porozmawiać z pracownikiem na konkretny temat, odciągnij go na bok i porozmawiaj z nim na osobności.

Czym jest polityka czystego biurka?

Polityka czystego biurka określa oczekiwania pracodawcy dotyczące czystości biurka pracownika. Na przykład może wymagać od pracowników włożenia wszystkich dokumentów do szuflad przed wyjściem. Regularne wycieranie biurka można również określić w polityce czystego biurka.

Jak egzekwować politykę czystego biurka?

  • Napisz polisę. Szczegóły, których jako właściciel firmy oczekujesz od swoich pracowników.
  • Przekaż kopie zasad pracownikom. Zadaj sobie trud, aby poinformować pracowników, czego oczekujesz.
  • Przypomnij pracownikom o swoich oczekiwaniach. Od czasu do czasu przypominaj pracownikom o swoich oczekiwaniach.
  • Ogólnie przypominaj pracownikom o polityce czystych biurek i jej znaczeniu w miejscu pracy.

Jakie zasady higieny obowiązują w kuchni?

Poniższe zasady to kilka propozycji dla biurowych kuchni. W kuchniach komercyjnych mogą obowiązywać inne zasady.

  • Nie zostawiaj brudnych filiżanek i talerzy w zlewie
  • Posprzątaj bałagan, który zrobiłeś
  • Nie pozostawiaj jedzenia bez opieki
  • Wszystkie odpady należy umieszczać w przeznaczonych do tego celu pojemnikach
  • Regularnie opróżniaj lodówkę z resztek jedzenia
  • Jeśli narobisz bałaganu, posprzątaj go
  • Oznacz swoje jedzenie
  • Zostaw kuchnię czystszą niż ją zastałeś

W jaki sposób praktyki pracy pomagają pracownikom bezpiecznie obchodzić się z żywnością?

  • Poprzez promowanie dyscypliny higienicznej. Poinformuj pracowników, czego od nich oczekujesz, aby mogli sami określić swoje zachowanie
  • Informując ich o dobrych praktykach. Niektórzy pracownicy mogą chcieć wiedzieć, jak zachować higienę. Procedura, która opisuje, jak bezpiecznie obchodzić się z żywnością, może być tym, czego potrzebują
  • Powstrzymując rozprzestrzenianie się infekcji i chorób. Właściwie wdrożona procedura powinna ograniczyć rozprzestrzenianie się choroby. Żywność, z którą nie obchodzi się bezpiecznie, może łatwo się zepsuć

Dlaczego bezpieczeństwo i higiena żywności są ważne?

Bezpieczeństwo żywności i higiena są ważne, ponieważ pomagają uczynić miejsce pracy zdrowszym, bardziej produktywnym i szczęśliwszym.

Higieniczne miejsce pracy to zdrowsze miejsce pracy. Jest mniej chorób i choroby rozprzestrzeniają się wolniej.

W rezultacie higieniczne miejsce pracy jest również bardziej produktywne. W higienicznym miejscu pracy pracownicy są mniej nieobecni z powodu chorób.